onsdag 24 april 2013

Annika genom tiderna

Hittade mitt gamlaste pass igen. Så var tvungen att gräva fram mina andra också.



Måste säga att jag tycker allra bäst om 1994 års passmodell, framförallt framför 2010. Dessutom hade jag tydligen väldigt roligt under tiden bilderna togs.
3 år gammal, i ett fotobås på stationen, med mor på golvet utanför. Två remsor bilder fick det bli, innan vi lyckades få till denna bilden, dock är där en del andra trevliga som finns i gömmorna här hemma.

Sen 1999, det var dagen jag precis varit hos tandläkaren, och var bedövad i hela munnen. Samma sak där nästan, först tog vi en remsa bilder, men när vi kom till polishuset så sa tanten i luckan att de inte funkade, så far och jag fick traska tillbaka till fotobåset på stationen medans mor tog med mina syskon att köpa glass borta i kiosken bredvid gamla Parkbiografen. Och sen fick jag aldrig någon glass. 
Det är nog det jag minns starkast från hela historien, det berättar jag fortfarande för folk!

2004. Ja, vad kan jag säga. Tror bara jag använde det en gång, när jag åkte till London med far för att backpacka i 10 dagar. Men det är en söt bild, om jag får säga det själv.
Fast tydligen kan man inte känna igen mig där, så olik är jag tydligen mig med kort hår.

Slutligen, 2010. Det var en blåsig och regnig dag, så när jag kom till polishuset så såg jag ut som den brottslingen ni ser framför er nu. Och så fort bilden var tagen så upptäckte jag att där stod en hel bunte kammar i en mugg ståendes på bänken bredvid mig. Tajmingen är ju underbar, mesig som jag var så vågade jag inte be om en re-take. Men behöver ju bara vänta 2 år till, sen kan jag skaffa mig ett nytt pass.
Ska bli kul att se hur jag ser ut då.

Här är för övrigt en annan bild från min första photoshoot någonsin,  1994. Charmigt barn.


1 kommentar:

  1. Ha,ha... Jag glömmer aldrig när vi tog bilderna -94! Du fick sitta på två bilkuddar på fotopallen för att nå upp. Sen satt du och grimaserade när du såg dig själv i rutan. Jag låg på knä utanför och försökte hysteriskt få dig att se normal ut. Genomsvettig tyckte jag att två remsor fick räcka. Det var nätt och jämt polisen ville ta emot ett av fotona, men han skrattade och tyckte att det "bästa" fick duga.

    SvaraRadera